Friday, January 18, 2008

Klantiga amerikaner igen

Jaha, sa har det da hant igen. Amerikaner har visat sig vara dumma. Aterigen sa galler det deras korning. Jag, Ab och Al hade varit och handlat lite grejer och var pa vag hem. Vi korde pa en ganska stor vag som har avfarter och sadar. En avfart var avstangd med en massa koner + att det stod "Road work ahead" pa en stor orange skylt som ocksa stangde av avfarten. Vad hander da da? Jo, en bil ska svanga in pa avfarten, bromsar ner, upptacker att den ar avstangd, och da skulle i alla fall jag har kort vidare for att ta nasta avfart istallet. Nasta avfart ar till och med synlig fran den avstangda avfarten. Personen i bilen som skulle svanga tankte inte som jag. Den bromsade ner annu mer och korde nastan slalom mellan konerna och den stora skylten for att sedan kora in pa den avstangda vagen. Helt otroligt! tankte jag. Men som om det inte var nog med det kommer det sedan en till bil och gor precis samma sak.. Jag tror jag skrev i ett tidigare inlagg att jag inte forvanas langre over amerikaners korning, men jag tar tillbaka det for idag blev jag verkligen forvanad.

1 comment: