Thursday, January 17, 2008

Den andra

Ojoj, nu kanner jag mig jatteduktig eftersom det kommer tva poster pa en och samma gang. Det snoade har idag, sa Ab, Al och jag var ute och gjorde en snogubbe. Jag hann ta ett pa bilder pa flickorna ocksa och det var tur det for nu regnar det igen och var gubbe har fallit ihop. Jag hade tankt fara till Starbucks en svang for att prata lite med ett par vanner fran Tyskland och min kompis fran Sverige, men M sager att vagarna knappt ar korbara. Och da vagar jag inte mig ut for folket har ar daliga bilforare som de ar, men de ar annu samre i sno. Jag vill inte garna att nat hander med mig eller med bilen. Det ar inte mig sjalv jag inte litar pa utan de andra bliforarna. Jag menar, de kor som idioter har. Haromdagen stod vi vid ett rodljus dar det ocksa fanns en skylt som talade om att u-svangar ar forbjudna, och vad hander?!! Damen i bilen framfor oss far helt plotsligt for sig att kora, sa hon kor da mot rott ljus och gor en olaglig u-svang. Det ar helt otroligt vad folk kan fa for sig att gora. Jag har sett folk som kor pa en stor Interstate (motorvag), missar sin avfart och sen far for sig att backa tillbaka for att kunna ta avfarten. Det ar precis som i de dar videorna man ser i Sverige, typ "Amerikas dummaste bilforare", eller nat sant. Jag trodde inte att det var sant forsta gangen jag sag det, men nu har det hant sa mycket konstigt pa vagarna sa ingenting forvanar mig langre. Jag minns en gang nar jag och B hade handlar kaffe och skulle aka vidare. Det var lite ko ut fran det lilla shoppingcentret och vi hade ett par bilar framfor oss. Nar man kor ut fran shoppingcentret kor man ut pa en ganska trafikerad vag sa man far inte gora en vanstersvang. Det finns skyltar som talar om det och det star ocksa i backen, men det stoppade inte bilen som var forst i kon fran att gora en vanstersvang. Till saken hor da att bilen precis bakom den forsta bilen var en polisbil, sa han bara hangde pa och slog pa sina ljus och sen fick personen i den forsta bilen sakert en inte sa billig boter. Vi visste knappt vart vi skulle ta vagen, B och jag. Vi holl pa att skratta ihjal oss. Inte nog med att manniskan var dum nog att gora nat olagligt, men att dessutom gora det mitt framfor nasan pa polisen ar en av de dummaste saker man nagonsin kan gora.
Iofs ar det ju ganska roligt med sana episoder for det starker ju bara fordomarna om att amerikaner ar ganska osmarta :P

1 comment:

Bitten said...

Hannamia, min älskling, vad jag längar efter dig...