Friday, March 7, 2008

Att vara blond..

.. i USA ar inte sa vanligt som man kan tro. Har ar det tydligen fa manniskor som ar naturligt blonda for alla blir otroligt forvanade nar jag berattar att jag aldrig fargar haret det minsta. Jag skulle en gang fa haret fargat och stylat gratis eftersom jag och en kompis skulle vara harmodeller for nagra larlingar. Men nar vi val kom dit var det ingen som vagade rora mitt har. De sa att folk skulle betala hur mycket som helst for att fa min harfarg sa det vore en synd att farga. Jag akte darifran med har som de tvattade och sedan bara fonade for att trana pa det. Lite snopet.

Idag var jag pa en fin salong och klippte mitt har for forsta gangen pa lange. Nar ungarna jag tar hand om borjade tala om for mig att mitt har var slitet kande jag att det nog var dags for ett frisorbesok. Passande nog hade jag spring break den har veckan fran skolan, sa jag planerade in ett besok pa salongen nu i formiddags. Det var lite annorlunda mot de svenska frisorsalongerna, men inte mycket. Den enda stora skillnade var att frisoren bara klippte mig, fonade haret gjorde hennes assistent. Hur som helst sa gillade de bada mitt har valdigt mycket. Frisoren sa att det var otroligt roligt att fa klippa en naturligt blond for en gangs skull, for mitt hat var sa perfekt. Roligt nar man far sant sagt till sig tycker jag. Jag brukar avsky att ga till frisoren for jag kommer alltid hem och grater over vad de har gjort med mitt har, eller for att de har skallt pa mig for hur jag tar hand om det. Men idag var det bara roligt att ga dit och tank, den har dagen kanns inte alls jobbig langre. Jag ser till och med fram emot att aka och handla med ungarna, och det sager inte lite det.

1 comment:

Bitten said...

Jadu, blondes have more fun, vet du! Tacka din mor för att du är så blond...