Thursday, March 27, 2008

Ojojoj, vad ar det som hander?

Var pa vag till skolan idag pa eftermiddagen nar jag som vanligt lyssnade pa lokalradion. Horde da att trafiken stod helt stopp pa Walt Whitman Bridge mellan Philadelphia och New Jersey. Tankte inte mer pa det for det var tid for den vanliga rusningstrafiken och det ar manga bilar som ska over bron. Lite senare, ungefar 5 minuter senare, sander de ett extra-meddelande om att bron fortfarande ar avstangd eftersom en person med ett basebolltra och ett vapen star mitt pa bron och har en kvinna och ett barn som gisslan. Det visade sig senare att mannen hade kort for fort men inte ville stanna for polisen sa de forfoljde honom upp pa bron dar han sedan stannade. Det tog tre timmar av polisforhandligar for att fa mannen att ge upp. Som tur var visade det sig att vapnet bara var en leksak, men att hora om det pa radion gjorde mig lite nervos. Jag har akt pa Walt Whitman Bridge sa manga ganger under mina ar har och att veta precis vad de pratade om pa radion kandes lite konstigt. Det blir lite mer personligt da liksom, det ar inte bara nan avlagsen plats man laser lite kort om i tidningen, det ar pa riktigt. Men men, ar ju inte i Philadelphia sa ofta och har ute i Jersey dar jag bor hander det inte sa mycket. Vi laser ju inte ens bilarna for vem skulle stjala nat har?
Har finns det att lasa om den galna mannen

1 comment:

Bitten said...

Ja, det händer ju en del egendomligheter där borta. Tur att du inte upplever detta så ofta.